Thursday, August 12, 2010

Jerawat oh Jerawat ...

Anda menghadapi masalah Akne atau Jerawat?

Jerawat memang tiada ubatnya. Ia adalah masalah dalaman. Penjagaan kulit hanya membersihkan di bahagian luar
kulit. Losyen, serum dan segala jenis krim mungkin boleh meresap masuk hingga ke dalam kulit tetapi ia tidak menyekat pembentukan jerawat.

Walaubagaimanapun jerawat yang tumbuh pada kulit yang bersih dan diberi nutrien tentulah akan segera baik. Oleh itu, membersihkan wajah secara rutin amat penting. Walaupun wajah berjerawat, namun kini kita boleh berasa lega dan lebih yakin yang jerawat itu tidak akan lama berumah di sana.


Samada anda sesuai atau tidak menggunakan Marykay Acne Prone?

Lihatlah gambar di atas..masalah kulit seperti inilah adalah sesuai untuk menggunakan Set Acne Prone yang dapat mengatasi masalah jerawat yang anda hadapi. Set Acne Prone yang mengandungi Cleanser + Serum + Spot Solution untuk acne anda.


Sekiranya jerawat anda tidak seperti di atas, gunakan sahaja set botanical formula 3 yang biase dan ditambah dengan spot solution untuk atasi jerawat yang kadang2 singgah kat kulit wajah kita.

Apa yang dapat saya rekomenkan di sini adalah penjagaan wajah bagi kulit berminyak. Set asas yang mengandungi cleanser, freshener, mask dan moisturizer bukan untuk menghalang jerawat supaya tidak tumbuh 100%. Ia adalah untuk memperbaiki kulit di samping membantu mengurangkan lebihan minyak dipermukaan kulit. Jerawat tetap akan keluar tetapi disebabkan kulit muka sudah bersih, jerawat jarang tumbuh.

No comments:

Post a Comment

Tempah Kelas Penjagaan Kulit & Mekap Asas Anda Disini

Nama
Alamat Emel/Facebook (Jika Ada)
No. Tel/Hp
Tempahan tarikh kelas
Alamat
Masalah kulit anda
Produk yang ingin dicuba

Get your own free form like this one.